اونای امری و استون ویلا: داستان یک تحول بزرگ

بازیکنان خیلی زود متوجه تفاوت واضح به وجود آمده در تمرینات تحت هدایت جرارد و امری شدند، چون محتوای جلسات یک شبه عوض شده بود. این موضوع ارتباط مستقیمی با سطح رهبری بین این دو مربی داشت – امری دقیقا می‌دانست چه می‌خواهد، در حالی که دیده شده بود جرارد به دنبال «لحظه‌ای جادویی» از یکی از بازیکنان بود.

هفت‌یک- بازیکنان در باشگاه بدنسازی نوسازی شده در زمین تمرین استون به صورت مداوم در حال تلاش برای بهبود سرعت‌شان هستند و زمان زیادی را صرف تقویت قدرت بدنی و انعطاف و بهتر کردن روابط تیمی که نقشی کلیدی را در شرایط باورنکردنی حال حاضر آنها ایفا کرده است می‌کنند.

یکی دیگر از منظره‎‌های همیشگی در باشگاه بدنسازی مربوط به اونای امری، سرمربی این تیم، است که در حال طی کردن چندین کیلومتر روی تردمیل است. اما برخلاف اکثر مردم که در حال ورزش مشغول گوش دادن به موسیقی یا پادکست هستند، این مرد ِ پشت یکی از بزرگترین تحولات چند سال اخیر تاریخ لیگ برتر از این زمان برای تماشای بازی‌های ضبط شده حریفان پیش رو استفاده می‌کند.

او به دنبال الگوها، شکاف‌ها و نقاط ضعفی است که استون ویلا بتواند از آنها استفاده کند.

امری سپس یافته‌ها و پیام‌های کلیدی را در جلسات آنالیز ویدیویی طولانی مدت که گفته می‌شود تا یک ساعت و پانزده دقیقه هم به طول انجامیده برای بازیکنانش بازگو می‌کند و توضیح می‌دهد.

تمرکز و پیشرفت روی جزئیات کوچک سنگ بنای 13 ماه حضور امری به عنوان سرمربی این تیم است و استون ویلا حالا به باشگاهی متحول شده تبدیل شده است. پیروزی برابر منچسترسیتی ِ قهرمان و آرسنال، رقیب این تیم در کورس قهرمانی، در دو بازی پیاپی در فاصله چهار روز در این هفته نقطه اوجی است که مهر تاییدی بر پیشرفت آنها می‌زند.

این مطلب به بررسی چگونگی تغییر شرایط و سرنوشت استون ویلا می‌پردازد، شامل چگونگی:

– هشدار امری به بازیکنان در این باره که هرگز اشتباهات مشابه را پس از شکست قبلی برابر آرسنال تکرار نکنند.

– گردآوری پرونده هر بازیکن پیش از پیوستن به این باشگاه و درخواست از کادر پشتیبانی برای تهیه کلیپ‌ها

– توجه بازیکنان به تغییر قابل توجه بین جلسات تمرین تحت هدایت استون جرارد، سرمربی قبلی، با تمرینات امری

– رساندن بازیکنان به آستانه درد در تمرینات پیش فصل

– ظهور ذهنیت «درجه یک بودن» در بین اعضای باشگاه

– حضور ناسف ساویریس، یکی از مالکان استون ویلا، در کنار زمین و تشویق کردن تک تک بازیکن در بیرون از زمین

– مهمان کردن کارکنان زمین تمرین توسط امری به صرف غذا

– پیشرفت تمامی زیر ساخت‌های استون ویلا

***

در فاصله چند ثانیه تا تبدیل شدن به تنها سرمربی تاریخ 149 ساله استون ویلا که در 15 بازی خانگی متوالی در لیگ به پیروزی رسیده است، امری دو دستش را در هوا بالا برد و باعث شد که هیاهوی هواداران بیش از پیش اوج بگیرد.

امری بسیاری از اعضای کادر فنی‌اش را از بین اسپانیایی زبان‌ها که اعتماد خاصی به آنها دارد استخدام کرده است، شامل پاکو آیستاران که دستیارش است.

ورود استون ویلا به این قلمروی بی‌سابقه در بازی برابر آرسنال، اتفاقی کاملا شایسته و به جا بود. توپچی‌ها 10 ماه قبل آخرین مهمانی بودند که این ورزشگاه را در لیگ برتر با سه امتیاز ترک کردند.

دیوارهای ورزشگاه وست میدلندز از همان زمان به دژی رسوخ ناپذیر تبدیل شد. دو پیروزی 0-1 متوالی در فاصله چهار روز برابر تیم‌هایی که در فصل 23-2022 جایگاه اول (سیتی) و دوم (آرسنال) را به دست آوردند و شانس حضور دوباره در کورس قهرمانی این فصل را دارند – هفته‌ای که از سوی امری به عنوان «دشوارترین هفته» توصیف شد- بسیار چالش برانگیز بود اما در نهایت به درخشان‌ترین شکل ممکن به پایان رسید.

دژ ویلا پارک به نمادی از احیای تحسین برانگیز این باشگاه تبدیل شده و آنها را به یکی از بهترین باشگاه‌های فوتبال در لیگ برتر تبدیل کرده که از موثرترین سبک‌های مدیریتی برخوردار هستند.

پیشرفت نسبت به آخرین روزهای حضور جرارد – زمانی که تنها تفاضل گل باعث شده بود که آنها در منطقه سقوط لیگ قرار نداشته باشند – بنیادی و استثنایی است، با توجه به این که استون ویلا در حال حاضر یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده و شاید جایگاهی حتی بهتر است و پپ گواردیولا همین هفته گذشته شایستگی‌شان برای کسب عنوان قهرمانی را تایید کرد.

امری از شکست 2-4 خانگی در ماه فوریه برابر آرسنال به عنوان نقطه عطف یاد می‌کند. صرف نظر از آنچه که او به صورت علنی مطرح می‌کند، این بازی برابر تیم سابقش در واقع دیداری بود که او اشتیاق زیادی برای پیروزی در آن داشت. در نتیجه او از فروپاشی تیمش پس از این که نتیجه تا لحظات پایانی مساوی دنبال می‌شد بسیار عصبانی شد. او پس از این بازی و در چندین جلسه با عباراتی صریح به بازیکنانش گفت که چنین اشتباهاتی نباید تکرار شوند.

امری به آنها تذکر داد که توپ را در بسیاری از موارد بیش از اندازه بلند انداخته‌اند و بازیکنان دفاعی‌اش به جای حفظ مالکیت توپ و استحکام بخشیدن به قدرت‌شان در بازی، مشغول دفع توپ برای حفظ امنیت دروازه بودند. او تاکید داشت که این کنترل درست در نهایت منجر به دریافت گل‌های کمتر خواهد شد. حتی پس از پیروزی برابر سیتی و آرسنال در این هفته هم آرسنال آن شکست دردناک به توپچی‌ها را در نشست خبری‌اش یادآوری کرد.

یکی از منابع نزدیک به رختکن که مانند دیگر افرادی که در این مقاله با آنها صحبت کرده‌ایم به شرط ناشناس ماندن برای محافظت از روابطش حاضر به گفتگو شده بود اظهار داشت:« بازیکنان بیش از پیش با هم متحد شده‌اند و این نقطه قوت اصلی آنهاست.»

امری و ویداگانی تلاش بسیاری کردند تا بازیکنان «درجه دوم» صرفا به خاطر خرید کردن به این باشگاه ملحق نشوند.

آن بازی که تقریبا 10 ماه پیش برگزار شد، آخرین شکست استون ویلا در خانه بود شروع تغییری در ذهنیت این باشگاه را کلید زد. نمایش آنها برابر سیتی در روز چهارشنبه برای مدتی طولانی در یادها خواهد ماند و نشان داد که بعضی از همان بازیکنانی که در ماه فوریه برابر آرسنال به میدان رفته بودند، تا چه حد از نظر خونسردی، سازماندهی و کیفیت کلی پیشرفت کرده‌اند.

آماده‌سازی نهایی برای دیدار برابر سیتی با برنامه روزانه معمول آنها متفاوت بوده است.

امری از بازیکنانش خواست که صبح روز بازی تمرین کنند و مشتاق بود که جزئیات بیشتری را در تمرینات مطرح کند. جلسه تمرینی که او برگزار کرد فشار زیادی به بازیکنان وارد نکرد و تنها روی الگوهای متفاوت بازی و ساختار تیمی کار کردند تا مطمئن شود که بازیکنان حاضر در ترکیب اصلی می‌دانند که چطور از مناطقی که در آنالیزهای امری به عنوان نقاط آسیب‌پذیر سیتی روی آنها تاکید شده بود استفاده کنند.

خط دفاع چهار نفره روان و چرخشی در مناطق میانی بر سیتی برتری عددی داشتند و خطوط پاسکاری اضافه را در زمان بازی‌سازی از دفاع فراهم می‌کردند. این نکته نقشی ضروری را در پیروزی آنها ایفا کرد و نشان داد که امری و اعضای کادر فنی‌اش تا چه حد در تحلیل تیم حریف پیش رفته بودند.

پیش از جدایی رسمی او از باشگاه لالیگایی ویارئال در اواخر اکتبر سال گذشته میلادی، امری پرونده هر بازیکن را با جزئیات کامل در خانه‌اش در اسپانیا جمع‌آوری کرد. او با کادر پشتیبانی که قرار بود در انگلیس به او ملحق شوند تماس گرفت تا تصاویر بازی‌های قبلی و کلیپ‌ها هر بازیکن را در کنار هم قرار دهند. او فورا نقاط ضعف تیمی که قرار بود از جرارد تحویل بگیرد را تشخیص داد که دفاعی یکی از معضلات مشخصش بود – تایرون مینگز، ازری کونسا، متی کش و لوکاس دینیه همگی به خاطر تعداد گل‌هایی که این تیم دریافت کرده بود باعث نگرانی بودند.

امری می‌دانست که سبک او در سایر خطوط هم می‌تواند اجازه استفاده از برنامه‌های خاص برای مهاجمان را بدهد اما احساس می‌کرد که به بازیکنان قدرتمند بیشتری نیاز دارد. برخلاف اخباری که درباره قرار گرفتن موسی دیابی در صدر فهرست اهداف نقل و انتقالاتی او به گوش می‌رسید، این نیکو ویلیامز از اتلتیک بیلبائو بود که امری در ابتدا خواهان جذبش شده بود.

***

منبعی نزدیک به یکی از بازیکنان استون ویلا می‌گوید:« تمرین با حضور جرارد فقط تمرین بود. اما امری اهمیتب سیاری به جزئیات می‌دهد، همانطور که در آرسنال بود. او آنها (بازیکنان) را هدایت می‌کند و به هدایت آنها در تمامی ابعاد فوتبال در هر روز ادامه می‌دهد و به صورت مداوم عادات خوب در زمین تمرین را تقویت می‌کند – تا نقطه‌ای که در زمین بازی جواب بدهد. بازیکنان به این شکل به روش‌های او ایمان می‌آورند و شروع به انجام دقیق کاری می‌کنند که در هر بازی از آنها می‌خواهد – اینجاست که اعتماد به نفس و باور به وجود می‌آید – و این هم نتیجه آن است.»

این شامل بهبود عملکرد مینگر و کونسا به عنوان دو گزینه اول در پست مدافع میانی است. امری از هر دوی آنها خواست که در بازی با توپ و محافظت از مناطق دفاعی‌شان بهتر شوند. در طول آماده‌سازی با جزئیاتی که امری در بخش‌هایی از زمین از این زوج انتظار داشت، آگاهی و اعتماد به نفس بیشتری به وجود آمد.

بازیکنان خیلی زود متوجه تفاوت واضح به وجود آمده در تمرینات تحت هدایت جرارد و امری شدند، چرا که محتوای جلسات یک شبه عوض شده بود. این موضوع ارتباط مستقیمی با سطح رهبری کاملا متفاوت بین این دو مربی داشت – امری دقیقا می‌دانست که چه می‌خواهد، در حالی که دیده شده بود که جرارد به دنبال «لحظه‌ای جادویی» از یکی از بازیکنان است.

جرارد در لحظات پایانی شکست 0-3 خارج از خانه برابر فولام در اکتبر سال گذشته مانند مردی در هم شکسته کنار گری مک آلیستر، دستیارش، نشسته بود، در حالی که هیچ یک از آنها نمی‌دانستند که به پایان دوران حضورشان در استون ویلا رسیده‌اند و خبری از راهنمایی برای بازیکنان نبود. این نبود ارتباط به حدی بد شده بود که اولی واتکینز – شخصیتی معمولا ساکت و خونسرد – وظیفه خودش دانست که حلقه‌ای را در زمین کریون کاتج تشکیل دهد تا نظمی ظاهری را بار دیگر در این تیم ایجاد کند.

برخلاف آن، امری به صورت مداوم در کنار خط حضور دارد و تیمش را در تمامی طول بازی راهنمایی می‌کند. اشخاص نزدیک به استون ویلا می‌گوید که این پنجره کوچکی به شخصیت فراگیر او است و افرادی که در حلقه نزدیکانش قرار دارند او را به عنوان فردی «وسواسی» در تلاش برای به دست آوردن بیشترین سود ممکن توصیف می‌کنند.

در روزهای اول حضور در استون ویلا، امری گاهی تا 10 شب در بادی‌مور هیث، زمین تمرین این تیم، مشغول کار بود. دامیان ویداگانی، دوست نزدیک امری و مدیر فوتبال فعلی این باشگاه، همراهی‌اش می‌کرد و با این موضوع شوخی می‌کرد که چطور عادت کار شبانه آنها باعث شده بود که نیروهای امنیتی بی‌صبرانه در آرزوی خواب باشند. در حالی که این ساعات کار در حال حاضر تا حدی کمتر شده (امری مایل است این روزها زا ساعت هفت صبح تا هفت شب کار کند اما گاهی برای بررسی بازی بعدی بیشتر هم می‌ماند) اما فشار کاری‌اش کم نشده است.

روش‌های تمام عیار امری به این معنا بود که کسب نتیجه فوری از نظر جلب همراهی بازیکنان ارشد مهم است. بازیکنان پس از مدتی اهداف پشت آماده‌سازی‌های طولانی او را درک کردند و به پیروی از برنامه‌هاش ادامه داده‌اند. منبعی نزدیک به یکی از بازیکنان کلیدی می‌گوید:« او به صورت طبیعی اعتماد به نفس بالایی دارد اما عاشق امری است. این مربی همیشه از او می‌خواهد که هرگز از بازی کردن نترسد.»

اولین تمرینات پیش فصل تحت هدایت امری در این تابستان انرژی آنها را تحلیل برد. سفرهای زیاد (شامل برگزاری تور آمریکا با سه بازی) و بازی‌های دوستانه زیادی باعث شد که فرصت زیادی برای استراحت وجود نداشته باشد و بازیکنان را از نظر فعالیت سنگین جسمانی بسیار بیشتر از آنچه که در پیش فصل قبلی تحت هدایت جرارد تجربه کرده بودند پیش برد. دردها و گرفتگی‌های بسیاری پیش از آخرین بازی دوستانه خارج از خانه برابر والنسیا، یکی دیگر از باشگاه‌های سابق اسپانیایی امری، حس می‌شد اما بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم همچنان اعتماد کاملی به او داشتند.

امری معتقد است اگر در آرسنال فرصت بیشتری پیدا می‌کرد، می‌توانست در این باشگاه هم موفق شود.

استفاده از نهایت توان جسمی بار دیگر در بازی روز شنبه و زمانی که امری در فاصله کمتر از 72 ساعت پس از سوت پایان بازی برابر سیتی با ترکیبی بدون تغییر به میدان رفت به نمایش درآمد. او گفت:« من به تغییر در ترکیب اصلی فکر کردم اما همه بازیکنان روز گذشته گفتند که شرایط‌شان برای بازی عالی است.»

امری می‌خواست ذهنیت درجه یک بودن را در بین تمامی اعضای این باشگاه پایه‌گذاری کند. مدیران رده بالا که در مسائل غیرفوتبالی در استون ویلا مشغول هستند می‌گویند که دیگر بخش‌ها هم مجبور شده‌اند تلاش کنند تا با پیشرفتی که تحت رهبری امری به نمایش درآمده همگام شوند. این موضوع همچنین در خریدهای استون ویلا هم نمایان است، جایی که امری و ویداگانی تلاش بسیاری کردند تا بازیکنان «درجه دوم» صرفا به خاطر خرید کردن به این باشگاه ملحق نشوند.

در ماه ژانویه که اولین پنجره نقل و انتقالاتی پس از حضور امری در این باشگاه بود، استون ویلا می‌خواست آزادی عمل جذب بازیکن را بدهد و در جذب اولویت اول این مربی اسپانیایی ناکام ماند – مدافع کناری باتجربه رئال بتیس به نام الکس مورنو. با توجه به این که امری هیچ پیش زمینه‌ای درباره جان دوران نداشت و با وجود این که استون ویلا در آستانه جذب او از باشگاه آمریکایی شیکاگو فایر بود – اصراری به امضای قرارداد از سوی جان لانج که مدیر ورزشی وقت آنها بود وجود داشت – اما این انتقال تنها زمانی نهایی شد که امری تصاویری مربوط به این مهاجم نوجوان را دید و تایید کرد که پتانسیلی در او وجود دارد که می‌تواند تحت هدایت خودش احیا شود.

***

اخراج امری از آرسنال در نوامبر 2019 ضربه عمیقی به او زد، خصوصا که انتظار این اتفاق را نداشت. او از این که اعتماد به پروژه‌اش تنها پس از 18 ماه از بین رفته بود شوکه شد.

بنابراین در دومین دوره حضورش در لیگ برتر، امری سعی کرد ساختاری را در اطرافش شکل دهد که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا افت احتمالی در عملکرد تیم را تاب بیاورد و خصوصا آرامشی را با استفاده از وجهه‌اش در باشگاهی که به آن پیوسته بود به وجود بیاورد. او و ویداگانی این نظر را داشتند که محیطی آرام مهم‌تر از پول داشتن برای هزینه کردن است.

ساویریس و وس ادنز، مالکان مشترک این باشگاه، شیفته پروژه امری شدند و می‌خواستند شبکه حمایتی کاملی از او را شکل دهند. و با دیدن این که او توانست استون ویلای مدعی سقوطی که تحویل گرفته بود را به سهمیه لیگ کنفرانس اروپا در کمتر از یک فصل کامل برساند باعث شد که استقلال بیشتری در به خدمت گرفتن اعضای اسپانیایی زبان شامل رییس اقدامات فوتبالی به نام مونچی به این مربی بدهند.

امری روز شنبه از ادنز و ساویریس به خاطر نقشی که در روند تاریخی استون ویلا در دیدارهای خانگی داشتند تشکر کرد.

امری، ویداگانی و مونچی «مثلث قدرت» را تشکیل داده‌اند و مسئولیت اتخاذ تصمیمات کلیدی مربوط به فوتبال را برعهده دارند.

تاثیر این مربی جدید بیش از پیش در جذب بازیکن و قراردادها محسوس شد، جایی که قراردادی جدید را برای مینگز به ارمغان آورد چون این ملی‌پوش انگلیسی پس از تردیدهای اولیه توانست اعتمادش را جلب کند. حدود همین زمان بود که کریستین پرسلو، مدیر اجرایی، که به شکل دادن بخش زیادی از این تیم با استعداد کمک کرده بود کنار گذاشته شد و در تابستان پس از رد کردن پیشنهاد ادامه حضورش در استون ویلا در پستی کم اهمیت‌تر، این باشگاه را ترک کرد.

لانج هم به همین شکل از اداره روزانه این باشگاه کنار رفت و مشغول کمک به مالکان در برنامه‌هایی که برای ساختن شبکه ثابت چند باشگاهی داشتند شد و پس از ان هم در ماه اکتبر استون ویلا را به مقصد تاتنهام ترک کرد. هرچند او به پیشرفت استون ویلا پس از استخدامش در تابستان 2020 کمک کرده بود اما کارکنان فعلی چنان به پروژه امری و جایگاه‌شان اعتماد دارند که جدایی لانج باعث هیچ گونه نگرانی نشد.

پیش از امری، ادنز و ساویریس در بسیاری از دیدارهای استون ویلا حضور نداشتند. با این حال، این روند به دلیل علاقه شدید آنها به او و به این دلیل که تیمی در حال پیروزی و پیشرفت را می‌دیدند تغییر کرد. پس از یکی از بازی‌های اخر، ساویریس در کنار زمین حضور پیدا کرد و برای تک تک بازیکنان بیرون از زمین دست زد و امری، ویداگانی و مونچی در طول وقفه دیدارهای ملی ماه نوامبر در یکی از بازی‌های میلواکی باکس، تیم بسکتبال حاضر در لیگ NBA، که ادنز مالک آنهاست حضور پیدا کردند.

در ادامه علاقه و اشتیاق آنها برای این که هرچه امری می‌خواهد در اختیار او قرار دهند، شرکت وی اسپورت که متعلق به ادنز و ساویریس است ماه گذشته همکاری با باشگاه اسپانیایی رئال یونیون که در دسته پایین‌تر است را به صورت رسمی اعلام کرد. امری و ایگور، برادرش، در ماه ژوئن بخش اعظم سهام این باشگاه را که در ایالت آبا و اجدادی آنها در منطقه باسک قرار دارد و پدبزرگ و پدرش هر دو برای آن بازی کرده بودند را خریدند. محکم کردن روابط باعث پیشرفت برنامه‌های فوتبالی رئال یونیون می‌شود، چرا که استون ویلا در حال حاضر در جایگاهی است که ایده‌هایش شامل نحوه هدایت و داده‌ها را به اشتراک بگذارد – چیزی که طبیعتا به خواست امری انجام شده است.

با وجود این که نگرانی‌هایی در بیرون از باشگاه در این باره وجود دارد که آیا مالکان استون ویلا در حال اعطای قدرتی بیش از حد به امری و افراد اسپانیایی استخدام شده به خواسته او هستند، دیدگاه خدشه‌ناپذیر آنها یان است که او موفق خواهد شد و از این باشگاه جدا نمی‌شود.

ویداگانی گفت:« شما نمی‌دانید که استون ویلا چقدر خوش شانس است که این مالکان را دارد. من از باشگاهی سنتی در اسپانیا به استون ویلا که باشگاهی پر افتخار و با تاریخچه غنی است آمدم و می‌بینم که مالکان متوجه این جایگاه هستند. این کار آسانی نیست چون منفعت سرمایه‌گذاران گاهی بزرگتر از درک کردن باشگاه است.

چیزی که ما اینجا دیدیم، مالکانی هستند که از نظر مالی به باشگاه تعهد دارند و میراث استون ویلا را به گرمی پذیرفتند. ما از لحظه اول می‌دانستیم که قرار نیست منچسترسیتی یا منچستریونایتد باشیم اما این را هم می‌دانستیم که اگر حرفه‌ای باشیم و برنامه را شرح دهیم، مالکان به آن پایبند خواهند بود.»

***

یکی از اولین تماس‌هایی که امری پیش از پیوستن به استون ویلا گرفت با ویداگانی بود که در ابتدا به عنوان دستیار شخصی با او همراه شد. ویداگانی وظیفه داشت به ابعاد مدیریتی دور از زمین تمرین، ارتباط با دپارتمان‌های مختلف در باشگاه و حصول اطمینان از هماهنگی و هم‌خوانی بین آنها رسیدگی کند. پس از این که مونچی، همکار سابقش در سویا، به این باشگاه پیوست، او و ویداگانی مشغول مذاکرات نقل و انتقالاتی شدند و در نقش مشاور و ارزیاب در بسیاری از تحقیقات حضور پیدا کردند.

ویداگانی سخنوری صریح و روراست در برخوردش با بازیکنان و مدیر برنامه‌هاست و در صورتی که آنها نیاز به پیدا کردن باشگاهی دیگر داشتند، این موضوع را از طریق ایمیل یا دیدار حضوری به اطلاع‌شان می‌رساند. او در این تابستان به چند بازیکن گفت که اگر بتوانند مشتری‌ای به استون ویلا معرفی کنند اجازه جدایی دارند و مبلغی که باشگاه برای فروش هر کدام در نظر گرفته بود را نیز به صورت حدودی مطرح کرد.

یکی از اولین تماس‌هایی که امری پیش از پیوستن به استون ویلا گرفت با ویداگانی بود که در ابتدا به عنوان دستیار شخصی با او همراه شد.

امری، ویداگانی و مونچی «مثلث قدرت» را تشکیل داده‌اند و مسئولیت اتخاذ تصمیمات کلیدی مربوط به فوتبال را برعهده دارند. آنها رابطه نزدیکی هم با یکدیگر دارند، با هم صبحانه می‌خوردند و در دفتری مشترک که به سه اتاق تقسیم شده مشغول کار هستند. این سه نفر با هم در تیم مربیگری برای انجام هر بازی سفر می‌کنند و با این که امری به صورت علنی چنین اظهاراتی را مطرح نمی‌کند اما این باور در بین سه تصمیم‌گیرنده اصلی این باشگاه وجود دارد که استون ویلا می‌تواند مدعی قهرمانی باشد، حتی با وجود این که اختلاف بسیاری در منابع آنها و تیم‌های بزرگ لیگ برتر انگلیس وجود دارد.

امری بسیاری از اعضای کادر فنی‌اش را از بین اسپانیایی زبان‌ها که اعتماد خاصی به آنها دارد استخدام کرده است، شامل پاکو آیستاران که دستیارش است و پیش از این هم سابق کار در لیگ برتر در فاصله سال‌های 2004 تا 2007 در لیورپول در کنار رافا بنیتز را داشته است – زمانی که آنها قهرمان لیگ قهرمانان شدند. از انتخاب آیستاران به عنوان یکی از زیرکانه‌ترین تصمیمات امری نام برده می‌شود چون تجربه او جنبه متفاوتی را به دیگر دستیاران مورد اعتمادش اضافه کرده است.

یکی دیگر از اعضای مورد اعتماد کادر فنی خاوی گارسیاست که مربی دروازه‌بان‌های این تیم است. با وجود این که امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان اول، رابطه نزدیکی با نیل کاتلر، مربی دروازه‌بان‌های قبلی، داشت اما گفته شده که رابطه‌اش با گارسیا حتی از او هم بهتر است. تا جایی که گارسیا را به مراسم توپ طلا که در آن به عنوان بهترین دروازه‌بان دنیا انتخاب شد دعوت کرد. گارسیا از استفاده از تکنولوژی‌های متفاوت و داده‌ها برای ایجاد تنوع در تمرینات و استفاده از بیشترین توان ممکن در مهار شوت و پخش توپ مارتینز استقبال می‌کند.

امری دوست دارد کارکنانی که در زمین تمرین بادی‌مور هیث کار می‌کنند را برای ناهار و شام به رستوران دعوت کند و این کار به بهبود روحیه اتحاد در خانه هر روزه این تیم در حاشیه شمالی بیرمنگام کمک کرده است.

شبکه حمایتی دور از زمین تمرین هم نقش مهمی را در این که باشگاه بتواند زمینه باثباتی را برای امری فراهم کرد ایفا کرده است.

فیل راسکو که مدیریت دپارتمان مراقبتی بازیکنان را برعهده دارد در بین اعضای تیم و خانواده‌هایشان محبوب است و در هر ساعتی آماده کمک است. سوفیا آلن، کارشناس مراقبتی بازیکنان ویلا، به چند زبان زنده دنیا صحبت می‌کند و به خریدهای جدید از خارج کشور برای سازگار شدن با محیط کمک می‌کند. برای مثال، دیه‌گو کارلوس وقتی در پیش فصل 2022 از سویا به استون ویلای تحت هدایت جرارد پیوست زیاد انگلیسی بلد نبود. این مدافع میانی برزیلی پس از آن  در دومین بازی‌اش برای این باشگاه در ماه آگوست دچار مصدومیت شدیدی شد (پارگی تاندون آشیل) و این در حالی بود که باید به خانواده‌اش برای سازگاری با شرایط پس از نقل مکان از اسپانیا کمک و مدارسی هم برای فرزندانش پیدا می‌کرد. اما استون ویلا آماده کمک بود و انجام این روند تغییرات را بسیار آسان‌تر کرد.

استون ویلا با گل مک‌گین موفق شد آرسنال را شکست بدهد؛ بردی که برای امری اهمیت زیادی داشت.

این احساس در بین بسیاری از منابع مطمئن وجود دارد که استون ویلا با توجه به زیرساخت‌هایش به صورت جدی عزمش را در سال گذشته جزم کرده و این اتفاق با حضور امری همزمان شده است. این باشگاه حالا به امکانات نوسازی شده و فوق پیشرفته‌اش افتخار می‌کند و مجموعه شهرکی برای آکادمی عملی دارد – هرچند هنوز برای استفاده عموم نیست – و در حال پیش بردن برنامه‌هایش برای افزایش ظرفیت ویلا پارک از 42 هزار تماشاگر به 50 هزار تماشاگر است.

اگر ویلا نمی‌توانست این سطح از ثبات را در اختیار امری بگذارد، شاید چنین رشدی به این سرعت هم اتفاق نمی‌افتاد، با توجه به این که ناظران نزدیک به این باشگاه به ناکارآمدی فعلی در دیگر باشگاه‌های لیگ برتری شامل چلسی و منچستریونایتد اشاره می‌کنند.

بازیکنان پس از موفقیت قابل توجه در ثبت رکورد 15 پیروزی متوالی خانگی در لیگ دو روز تعطیل شدند.

این شاهکار تاریخی نشانه دیگری از جابجا کردن مرزهای جدید  و پیشرفتی است که تحت هدایت امری به دست آمده و در تمام ابعاد این باشگاه جریان یافته است.

عنوان اصلی مقاله: Unai Emery and Aston Villa: Inside a stunning transformation نویسنده: Jacob Tanswell و Gregg Evans نشریه / وبسایت: The Athletic زمان انتشار: 11 دسامبر 2023
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 دیدگاه ارسال شده است