تغییر و ترس در والنسیا؛ گتوزو می‌تواند به بحران مستایا پایان دهد؟

منابع محلی بسیاری می‌گویند باور این که والنسیا شاید در خطر سقوط باشد برای آنها دشوار است و هدف این باشگاه برای فصل آینده، صعود به مسابقات اروپایی است. اما آنها در دو فصل گذشته از نظر امتیازی به سه تیم قعر جدول نزدیک‌تر بوده‌اند، بنابراین گتوزو کار دشواری در پیش دارد.

هفت‌یک- موجی از خشم در آوِنیدا ده سوئسیای والنسیا شکل گرفته و پایه‌های ورزشگاه مستایا را به لرزه درآورد.

این آخرین روز فصل گذشته بود و والنسیا در دیداری بین دو تیم میانه‌ی جدولی لالیگا که چیزی برای از دست دادن یا به دست آوردن نداشتند، میزبان سلتاویگو بود.

با این حال، این بازی حساسیت زیادی برای هواداران والنسیا داشت- نزدیک به 10 هزار نفر تا ورزشگاه تظاهرات کرده اما وقتی بازی شروع شد، حاضر به ورود به ورزشگاه نشدند. تیم میزبان با نتیجه 0-2 پیروز شد اما اتفاقات مهم بیرون از آونیدا ده سوئسیا رخ داده بود که آهنگ‌ها و شعارهایی علیه پیتر لیم، مالک، و آنیل مورتی، رییس این باشگاه، در خیابان‌ها به گوش می‌رسید و در سراسر این شهر اسپانیایی طنین‌انداز می‌شد.

هواداران والنسیا ناراحت بودند چون تیم‌شان تنها پنج بازی خانگی را در سراسر فصل با پیروزی پشت سر گذاشته بود اما در عین حال از بی‌توجهی لیم سنگاپوری الاصل به احساسات‌شان خشمگین بودند. هراس جدیدی هم برای آینده وجود داشت چون می‌دانستند ممکن است بهترین بازیکنان تیم در تابستان فروخته شوند.

 

هواداران والنسیا در آخرین هفته‌های فصل گذشته بار دیگر خواهان رفتن پیتر لیم شدند.

 

پیش از این هم در طول هشت سال مالکیت لیم، مالک همیشه غایب، بر این باشگاه اعتراضاتی صورت گرفته بود. اما این واقعا متفاوت بود.

این موج از عصبانیت عواقب خاص خودش را داشت و باعث برکناری مورتی و حضور جنارو گتوزو به عنوان سرمربی جدید شد.

تمرکز هواداران روی این احساسات و ترس‌ها همچنین به این معناست که گتوزو دیگر به آن اندازه زیر ذره‌بین قرار ندارد که پیشنهادهای ارزشمندی چون هدایت فیورنتینا و تاتنهام در تابستان گذشته را از دست بدهد.

سوال حالا این است که آیا تغییرات بیشتر در مستایا در تابستان سال جاری باعث می‌شود که والنسیا در شرایط بهتری در ابتدای فصل قرار بگیرد یا اوضاع را بدتر خواهد کرد.

***

تظاهرات گسترده بیرون از مستایا به اتفاقی همیشگی در یک دهه اخیر تبدیل شده اما هواداران این بار به خاطر افشای گفتگوهایی در ماه می از سوی سوپردپورته، روزنامه ورزشی والنسیا، بسیار خشمگین بودند.

صدای مورتی در حال به زبان آوردن اظهاراتی ناخوشایند در طول ناهار با پنج شخصیت برجسته از سرمایه‌گذاران ضبط شده بود.

به طیف گسترده‌ای از افراد شامل خوزه گایا، کاپیتان این باشگاه، به همراه کارلوس سولر، کاپیتان دوم، در این مکالمه توهین شده بود. انتقادهایی از تاکتیک‌ها و انتظارات خوزه بوردالاس، سرمربی وقت این تیم، برای جذب بازیکنان شده و به سوء مدیریت مقامات محلی در برنامه‌هایی برای پروژه طولانی و ناتمام ساخت ورزشگاه جدید مستایا اشاره شده بود.

مورتی همچین لیورپول و نیوکاسل را “شهرهای مزخرف” خوانده و از این موضوع گلایه داشت که والنسیا شهری بسیار جذا‌ب‌تر برای زندگی یا بازدید است اما باشگاه‌های انگلیسی برای حامیان مالیان و شرکای تبلیغاتی جذاب‌تر هستند.

اما هواداران والنسیا بیشتر از همه از نحوه صحبت کردن مورتی درباره بازیکنان این باشگاه عصبانی به نظر می‌رسیدند.

این سیاستمدار سابق دولت سنگاپور متهم است که به سولر گفته:” اگر ژانویه سال بعد به عنوان بازیکن آزاد جدا شوی، من تو را (در رسانه‌ها) نابود خواهم کرد.” این در واقع مهر تاییدی بر این موضوع است که ارزشمندترین دارایی‌های والنسیا باید در این تابستان به فروش برسند تا به بهبود مشکلات مالی این باشگاه کمک کنند.

والنسیا ابتدا از مورتی که از سوی لیم در سال 2017 به عنوان رییس این باشگاه انتخاب شده بود، دفاع کرد. اما این باشگاه یک هفته بعد جدایی او را تایید کرد و مدعی شد که نیاز به “جلب مجدد اعتماد هواداران، مقامات دولتی و جامعه شهروندان والنسیا” دارد. در این بیانیه به این موضوع اشاره نشده بود که مورتی در صداهای منتشر شده گفته بود که لیم این باشگاه را “مانند یک هوادار” مدیریت می‌کند، نه مثل یک متخصص فوتبالی و رییس خودش را “مشکل” و “پیر خرفت” خطاب کرده بود.

جدایی مورتی باعث ناراحتی هیچکس در داخل و خارج از این باشگاه نشد.

 

آنیل مورتی به دلیل انتشار صحبت‌های جنجالی‌اش مجبور شد از ریاست باشگاه والنسیا کناره‌گیری کند.

 

بیش از 40 کارمند والنسیا در طول پنج سال مدیریت او اخراج شده بودند- شامل مدیرانی که او شخصا برای برای جانشینی افرادی که پیش از آن برکنار شده بودند به کار گرفته بود. خبرنگاران محلی که از این باشگاه انتقاد کرده بودند، دسترسی خودشان را از دست دادند، در حالی که اعتراضات اینترنتی به حدی شدید بود که بخش نظرات در حساب‌های رسمی شبکه‌های اجتماعی والنسیا در تابستان گذشته بسته شد.

رابطه این باشگاه با بسیاری از بازیکنان سابق که در حال حاضر به عنوان مفسر کار می‌کنند پر از کنایه و ناراحت‌کننده شده و اتفاقاتی که در آن مورتی و جویی لیم- بدون نسبتی با پیتر که مالک باشگاه است- در جریان دیدارهای خانگی با هواداران دچار درگیری لفظی می‌شدند، به صورت گسترده منتشر شد و این هم کمکی به بهبود جو نکرد.

مورتی در طول لحظات سخت به طور عمومی به شکل وفادارانه‌ای از پیتر لیم دفاع می‌کرد اما به عنوان مسئول این اتفاقات شناخته شد. بنابراین باید می‌رفت.

در عین حال، اخراج او این فرصت را برای این باشگاه فراهم کرد که به هواداران نشان دهد به اعتراضات آنها حساس است.

***

مدیریت باشگاه تنها پستی نبود که پس از پایان فصل 22-2021 خالی شد، فصلی که والنسیا در طول آن بی‌ثبات بود و 11 امتیاز با منطقه کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی فاصله داشت.

بوردالاس در تابستان 2021 به عنوان سرمربی انتخاب شد، هنوز یک سال از قراردادش باقی مانده بود و شاید فکر می‌کرد که پس از رساندن این تیم به فینال کوپا دل ری که در نهایت با شکست آنها برابر رئال بتیس در ضربات پنالتی به پایان رسید، قرار است در این تیم بماند.

اولین خبرهایی که به گوش بوردالاس یا کادرش رسید از رسانه‌های ایتالیایی در 31 می بود که می‌گفت گتوزو و ژرژ مندس، مدیر برنامه‌اش، به سنگاپور سفر کردند تا با لیم، مالک این باشگاه، دیدار کنند.

پس از آن در ایستگاه رادیویی خود این باشگاه اعلام شد که این مربی ایتالیایی به عنوان سرمربی بعدی والنسیا انتخاب شده است- پیش از آن که میگل آنخل کرونا، مدیر فنی، در سوم ژوئن با بوردالاس تماس گرفته و این خبر را به او برساند. توضیحی درباره این تصمیم داده نشد، هیچ گزارشی درباره تک فصلی که او در راس کادر فنی این تیم سپری کرد خواسته نشد اما آنها به صورت رسمی توافق کردند که دستمزد 12 ماه پایانی او پرداخت شود.

بوردالاس تنها دو بار در طول دوران حضورش در این تیم به عنوان مربی با لیم صحبت کرد و هرگز در سنگاپور به دیدار او نرفت. اما حتی پس از این که ده‌ها هوادار با فریاد “پیتر! همین حالا برو!” مراسم خداحافظی او را برهم زدند، او باز هم انتقادی از رییس سابقش نکرد.

بوردالاس گفت:” این اتفاق کمی غیرمنتظره بود اما فوتبال همین است. وقتی من در این باشگاه بودم، از مواردی که خوشم نمی‌آمد به صورت علنی و پشت درهای بسته انتقاد می‌کردم. من دیگر مربی والنسیا نیستم، بنابراین حرف‌هایی که می‌زنم دیگر اهمیتی ندارد.”

 

گتوزو که کمتر از یک ماه هدایت فیورنتینا را برعهده داشت و یک فصل دور از رقابت‌ها بود، باید والنسیای بحران زده را احیا کند.

 

در همین حال، گتوزو در ویلای خانوادگی‌اش در ماربِیا منتظر بود تا 400 مایل به سمت شمال برود و به صورت رسمی به عنوان دهمین سرمربی والنسیا در طول دوران مالکیت لیم از سال 2014 معرفی شود.

بیشتر صحبت‌ها در اسپانیا پس از انتخاب این مربی 44 ساله درباره نقل و انتقالات بود- والنسیا چه بازیکنانی را می‌فروشد، چه بازیکنانی ممکن است به این تیم اضافه شوند. در عین حال بسیاری از گتوزو که توانسته بود ناپولی را به قهرمانی کوپا ایتالیای 20-2019 برساند و پیش از آن هم دو فصل نسبتا خوب روی نیمکت میلان داشت، تمجید می‌کردند.

اما گتوزو می‌دانست که باید توضیحی درباره اظهارات قبلی‌اش درباره حضور زنان در فوتبال و توهین‌های نژادپرستانه به بازیکنان که باعث شد تاتنهام از به خدمت گرفتن او در تابستان گذشته منصرف شده و به نونو اسپیریتو سانتو، سرمربی سابق والنسیا، و پس از آن آنتونیو کونته روی بیاورد، ارائه شود. همین کار را هم انجام داد.

این هافبک سابق تیم ملی ایتالیا با 73 بازی ملی به روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گفت که با فردی که 12 ماه پیش توصیف می‌شده بسیار فرق کرده است.

او گفت احساس کرده که از سوی دادگاه شبکه‌های اجتماعی مورد قضاوت قرار گرفته، بدون این که بتواند از خودش دفاع کند. او گفت که هرگز هیچکس را از رنگ پوستش قضاوت نکرده، بازیکنان سیاه پوستی را در باشگاه‌ها قبلی‌اش به کار گرفته و سه نفر از کارکنان رستورانی که دارد هم سیاه پوست هستند. او گفت:” وقتی شنیدم که به من گفتند نژادپرست، احساس کردم دیوانه می‌شوم.”

مسئله نژادپرستی در فوتبال در طول یک سال گذشته از سوی والنسیا بسیار جدی گرفته شده، پس از این که مختار دیاخابی، مدافع این تیم، تصمیم گرفت خوان کالا، بازیکن کادیز، را به این متهم کرد که در جریان بازی به او توهین نژادپرستانه کرده است. مورتی قویا درباره موضوع این باشگاه علیه نژادپستی صحبت کرد.

میگل زوریو، قائم مقام سابق والنسیا، که حالا منتقد جدی مدیریت لیم است از ایده انتصاب گتوزو به دلیل نظرات”بیگانه‌ستیزانه و جنسیت گرایانه او” اعتراض کرد. با این حال، یکی از منابع نزدیک به این باشگاه به اتلتیک گفت که این اظهارات گذشته که باعث ایجاد مشکلاتی در انگلیس شده بود هرگز از نظر این باشگاه اسپانیایی یا مالکان سنگاپور ایرادی به حساب نمی‌آمد.

توضیحات گتوزو هم از سوی منابع متعددی در این باشگاه و شهر پذیرفته شد و هیچکس این احساس را نداشت که این موضوع ممکن است در رختکن یا بین هواداران دردسرساز شود. یکی از مدیربرنامه‌های ساکن والنسیا به اتلتیک گفت:” ما از حضور چنین شخصیت‌های قدرتمندی در اینجا لذت می‌بریم.” یکی از کارمندان سابق این باشگاه هم گفت که ارزش‌های سنتی این مربی ایتالیایی در مستایا ارزش بسیاری دارد.

در نشست خبری مراسم معارفه او تنها سوالی که درباره اظهارات گذشته او مطرح شد درخواستی برای این بود که توضیحاتی درباره این که چه فکری درباره نقش زنان در فوتبال می‌کند، ارائه دهد.

گتوزو پاسخ داد:” همه چیز بستگی به این دارد که چه کسی حرف می‌زند. من یک سال از کار دور بودم و به نظر می‌رسد که به شکل غیرمنصفانه‌ای مورد قضاوت قرار گرفتم. من در سه موقعیت متفاوت مورد حمله قرار گرفتم که می‌توانم درباره آن توضیح دهم.”

او اضافه کرد که از انتصاب باربارا برلوسکونی 29 ساله به عنوان مدیر اجرایی میلان در سال 2013، تنها یک فصل بعد از آخرین بازی او پس از 467 بازی برای این باشگاه، انتقاد کرده چون این احساس را داشته که برلوسکونی تجربه کافی برای این که مدیر ارشد این باشگاه باشد را ندارد و نه به این خاطر که او زن بوده است.

او در آن زمان گفت:” متاسفم اما واقعا نمی‌توانم یک زن را در فوتبال تصور کنم. این نظر من در این باره است.”

درباره توهین‌‎های نژادپرستانه از سوی تماشاگران که کوین پرینس بواتنگ، هم تیمی سابق او در میلان، با خروج از زمین در اوایل همان سال به آن واکنش نشانداد، گتوزو گفت که نظرش همچنان همان است که در آن زمان گفته بود که “چهار نفر احمق” که برای این ملی‌پوش غنایی متولد آلمان سوت زده‌اند نباید جدی گرفته شوند.

سوال دیگری در این باره مطرح نشد و رابطه گتوزو با مندس، مدیر برنامه مشهور پرتغالی، بیشترین سوال را در بین خبرنگاران محلی به خود اختصاص داد.

مندس به لیم برای در دست گرفتن کنترل والنسیا در سال 2014 کمک کرد و نقش مهمی در نقل و انتقالات‌ این باشگاه از آن زمان تا به حال داشته است. بنابراین جالب بود که گتوزو در ژوئن سال گذشته پس از تنها 23 روز حضور در فیورنتینا به عنوان سرمربی از این تیم جدا شد و روکو کومیسو، رییس این باشگاه، مدعی شد که او به دنبال جذب بازیکنانی بود که موکل مندس بودند و این باشگاه علاقه‌ای به آنها نداشت.

گتوزو روز پنجشنبه با خشم و غرور همیشگی‌اش گفت:” در هشت سال مربیگری‌ام هرگز بازیکنی از ژرژ مندس جذب نکردم. اگر دوست بودن با مندس مشکلی داشته باشد، این مشکل شماست، نه مشکل من! امیدوارم او بتواند بازیکنی که برای ما مفید است را به این تیم بیاورد و به ما کمک کند.”

گتوزو درباره سفر به سنگاپور گفت که او بحثی درباره اهداف نقل و انتقالاتی خاص با لیم نداشته است. اما در عین حال گفت که آنها مکالماتی طولانی و موثر درباره نحوه پیشرفت شرایط تیم داشته‌اند. او همچنین به خوبی از قدرت احساسات ضد لیم در بین هواداران والنسیا و مفسران باخبر بود.

او گفت:” اگر این تیم ببازد، منطقی در انتقاد از لیم وجود ندارد. آنها باید از من انتقاد کنند. من می‌خواهم برای کاری که می‌کنم قضاوت شوم، نه برای هیچ چیز دیگری.”

***

چیزی که همه واقعا دوست داشتند از گتوزو بشنوند این بود که چه تعداد از بازیکنان فعلی والنسیا قرار است طی هفته‌های آتی فروخته شوند.

مورتی به وضوح در این باره صحبت کرده و در مصاحبه با اتلتیک در ماه مارس گفته بود که کاهش صد میلیون یورویی درآمدهای این باشگاه در سال‌های اخیر به این معناست که آنها باید ارزشمندترین بازیکنان فهرست این تیم را برای ایجاد تعادل در حسابرسی‌ها به فروش برسانند.

در حالی که خبرنگاران محلی مدام درباره مشکلات مالی باشگاه جدید او سوال می‌کردند، گتوزو با آزردگی گفت:” من این احساس را دارم که مدام در حال پاسخ دادن به سوالات یکسانی هستم. نمی‌دانم بدهی‌های والنسیا چقدر زیاد است اما لیم به من گفت که هیچ بازیکنی نباید فروخته شود. من این احساس را ندارم که پیتر لیم قصد فریب دادن من را داشته باشد.”

تقریبا همه افراد حاضر در این اتاق می‌دانستند که والنسیا یاد حدود 40 میلیون یورو پیش از پایان سال مالی در 30 ژوئن کسب کند. آنها همچنین 54 میلیون یورو بدهی کوتاه مدت دارند که باید در طول فصل 23-2022 پرداخت شود و این باشگاه پیش از این سهمش از درآمدهای تلویزیونی آینده را قرض کرده است.

حداقل شش بازیکن احتمالا از این تیم جدا می‌شوند- جدایی بعضی از آنها برای هواداران دردناک‌تر است. قرارداد دنیس چریشف، وینگر روس، به پایان رسیده است. مکسی گومز، مهاجم اروگوئه‌ای، از سه سال قبل که از سلتاویگو به این تیم آمد هرگز نتوانست با شرایط آنها سازگار شود. یسپر سیله‌سن، دروازه‌بان 33 ساله هلندی، فصل گذشته به ذخیره جورجی مَمَرداشویلی، دروازه‌بان 21 ساله تیم ملی گرجستان، تبدیل شد که در ژانویه به این تیم پیوست.

گونسالو گوئدس، مهاجم پرتغالی، فصل گذشته 14 گل و شش پاس گل ارسال کرد تا نقش مهمی در این تیم ایفا کرده باشد اما اظهارات منتشر شده از مورتی نشان داد که این باشگاه در تلاش است تا سولر و گایا، بازیکنان مهم رختکن، را در این تابستان بفروشد چون نمی‌خواهد اجازه جدایی هیچ یک از ملی‌پوش‌های اسپانیایی را با پایان قراردادشان در تابستان سال آینده بدهد.

 

سولر و گایا دو بازیکنی هستند که جدایی‌شان می‌تواند کار را برای گتوزو و پیتر لیم دشوارتر کند.

 

گتوزو گفت:” من می‌خواهم با آنها حرف بزنم و امیدوارم که بمانند- گوئدس و سولر بازیکنان مهمی هستند. اگر آنها از این تیم جدا شوند، ما نیاز به بازیکنانی با ذهنیت و روحیه مشابه داریم. از دست دادن چنین بازیکنانی برای هر باشگاهی دشوار است.”

مشکل این است که سایر باشگاه‌ها هم از شرایط مالی والنسیا خبر دارند و منتظر هستند تا از آن استفاده کنند.

نام سولر پیش از این در کنار نام بارسلونا به گوش می‌رسید اما احتمال این که او با قیمت حدود 25 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید برود، بیشتر است. مقصد احتمالی گوئدس باشگاه رم است که ژوزه مورینیو، دیگر موکل مندس، هدایتش را برعهده دارد و این انتقال با مبلغ نزدیک به 40 میلیون یورو انجام می‌شود. احتمال این که گایا از بین این سه ستاره در سال پایانی قراردادش در این تیم بماند بیشتر است.

بخش زیادی از فروش این بازیکنان در دسترس باشگاه برای خرید جانشین نخواهد بود.

شرایط بارسلونا نیز مشابه همین حالت است و قوانین فرپلی مالی لالیگا به این معناست که والنسیا باید پیش از ثبت قرارداد بازیکنان جدید، بدهی‌هایش را پرداخت کند. بنابراین، گتوزو باید از بازیکنان جوان‌تر این تیم استفاده کرده و به دنبال فرصت‌های خوب بازار و جذب بازیکنان خوب نیمکت‌نشین باشگاه‌های ثروتمندتر باشد.

کارشناسان محلی می‌گویند خسوس واسکز 19 ساله می‌تواند پس از هشت دیداری که در ترکیب والنسیا در فصل گذشته انجام داد، جانشین گایا در پست دفاع چپ شود اما از اخبار مربوط به حضور ریکی پوچ، بازیکن مازاد بارسلونا، در این تیم به عنوان جانشین سولر در خط میانی نگران هستند.

این باشگاه امیدوار است که ریسک‌شان روی بازیکنان ملی‌پوش جوانی مانند ممرداشویلی و یونس موسی، هافبک 19 ساله آمریکایی، همچنان جواب دهد.

تصور این که گتوزو فصل آینده را با فهرست بازیکنانی شروع کند که به اندازه تیمی که بوردالاس آنها را به رده نهم جدول رساند خوب باشند دشوار است.

***

معرفی گتوزو به رسانه‌ها اولین اقدام “شان بی”، مدیرکل جدید والنسیا، بود که قصد داشت پیام بسیار واضحی را مخابره کند.

او گفت:” ما از باشگاه فوتبال والنسیا اعلام می‌کنیم که قصد تغییر مسیر را داریم، می‌خواهیم از خودمان انتقاد کنیم تا هواداران بتوانند به این باشگاه افتخار کنند.”

بی که در سال 2018 از سنگاپور به خدمت گرفته شد تا رییس دفتر مورتی باشد، سیاستمدار سابق دیگری است که در آن زمان در امپراتوری تجاری پیتر لیم کار می‌کرد. او از سال 2019 مدیر آکادمی والنسیا بوده، بر جذب بازیکنان و پیشرفت استعدادهای جوان از مناطق بومی و خارجی نظارت داشته است.

بی ادامه داد:” ما فکر می‌کنیم زمان نزدیک‌تر شدن به هواداران رسیده است- بنابراین تصمیم داریم که شبکه‌های اجتماعی را دوباره باز کنیم. روابط باید بر اساس احترام باشند. وقتی ما تصمیم می‌گیریم، خوشحالی هواداران را در نظر داریم.”

منابع این باشگاه در گفتگو با اتلتیک تایید کردند که باز کردن دوباره بخش نظرات در توییت‌های رسمی این باشگاه برای هواداران، بخش قابل رویتی از استراتژی جدید است و دستوری است که از بالا رسیده است. این تغییر 180 درجه‌ای برای تغییر شرایط و تلاش برای اقدام با حساسیت‌ بیشتر و بازسازی روابط با تمامی سهامداران در جامعه محلی به حساب می‌آید.

روند انتصاب رییس جدید باشگاه (که پنجمین رییس در دوران لیم خواهد بود) در دست پیگیری است و شاید یک مدیر ورزشی جدید (که ششمین مدیر لیم خواهد بود) نیز انتخاب شود. والنسیا در بهترین حالت افرادی شناخته شده که بتوانند با هواداران ارتباط بگیرند را انتخاب می‌کند. منابع باشگاه می‌گویند که شاید آنها بازیکنان سابق یا مدیران سابق این تیم یا بازیکنان سابق اسپانیا باشند.

منابعی از داخل این صنعت به دشواریِ یافتن فردی که احترام هواداران را داشته و در عین حال با مالک این باشگاه در سنگاپور هم هم‌مسیر باشد اشاره دارند. یکی از مدیران سابق والنسیا می‌گوید:” هرکسی که شخصیت کافی برای گرفتن تایید از هواداران را داشته باشد، نمی‌پذیرد که عروسک دست لیم باشد.”

در عین حال، چالش تلاش برای از سر گرفتن دوباره کار بر پروژه قدیمی مستایای جدید که رها شده و بخشی از ان در شمال این شهر به مدت 11 سال است که نیمه‌کاره مانده پیش روی آنها است.

 

پیتر لیم (وسط تصویر) رابطه نزدیکی با ژرژ مندس دارد و معمولا مربیان و بازیکنانی را به خدمت می‌گیرد که با این مدیر برنامه پرتغالی قرارداد دارند.

 

این باشگاه مایل است نزدیک به 80 میلیون یورو از سهامش در قرارداد سی‌وی‌سی با لالیگا را روی این پروژه هزینه کند. اما صداهای منتشر شده از مورتی به مذاکرات ادامه‌دار با مقامات محلی برای دریافت مجوز کمکی نکرد و یکی از منابع می‌گوید این مذاکرات شبیه به بازی پوکر شده است.

در کوتاه‌مدت، فشاری برای حصول اطمینان از این که آنها تیمی رقابت‌جو برای فصل آینده در اختیار دارند، وجود دارد.

استقبال از گتوزو تا حد زیادی مثبت بوده و پیام شروع مجدد بی هم با استقبال خوبی روبرو شده است. هرچند، او به وضوح گفت که ما باید گاهی تصمیمات ناخوشایندی بگیریم که مربوط به اهداف میان‌مدت و بلندمدت است. اگر این تیم بدون بهترین بازیکنان فصل گذشته آغاز خوبی در فصل 23-2022 نداشته باشد، می‌توانیم انتظار اعتراض‌های بیشتر در بیرون و داخل مستایا را داشته باشیم.

اگر گایا و سولر، ستاره‌های بومی، هر دو در هفته‌های پیش رو فروخته شوند، رابط مهمی با هواداران از دست خواهد رفت.

منابع محلی بسیاری می‌گویند باور این که والنسیا شاید در خطر سقوط باشد برای آنها دشوار است و هدف این باشگاه برای فصل آینده، صعود به مسابقات اروپایی است. اما آنها در دو فصل گذشته از نظر امتیازی به سه تیم قعر جدول نزدیک‌تر بوده‌اند، بنابراین گتوزو کار دشواری در پیش دارد.

منبع دیگری از منابع محلی در این باره می‌گوید:” من از اتفاقی که ممکن است در فصل آینده رخ دهد می‌ترسم. اگر این تیم آغاز خوبی نداشته باش، تنش‌های بسیاری به وجود می‌آید- بسیار زیاد.”

*این مقاله با عنوان  به قلم  11 ژوئن 2022 در سایت The Athletic منتشر شد.

عنوان اصلی مقاله: Change and fears at Valencia: Fan protests at Lim and Soler’s future uncertain نویسنده: Dermot Corrigan نشریه / وبسایت: The Athletic زمان انتشار: 11 ژوئن 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *